Psihologija obrazovanja https://blog.dnevnik.hr/psihologijaobrazovanja

ponedjeljak, 22.06.2015.

Partnerstvo škole i obitelji-temelj dječjeg uspjeha

Pedagoški djelotvorna škola ima razvijenu suradnju s roditeljima. Kad mislimo na suradnju mislimo na zajedničko djelovanje i pregovaranje koje je usmjereno prema nalaženju rješenja, odnosno novog, zajedničkog polazišta. Suradnje nema kada su glasovi povišeni, a ljudi uzbuđeni i ljuti i svađalački raspoloženi. Ona također ne postoji kada se ljudi povuku, postanu pasivni ili se učestalo vraćaju na prijašnje probleme. Nasuprot tome, suradnja postoji kada je prisutno poštovanje koje se očituje u slušanju, želji za razumijevanjem, prihvaćanju promjena, drugačijih gledišta, novih aktivnosti. Suradnja škole i obitelji, odnosno učitelja i roditelja, može biti tradicionalna i partnerska. Na koji će se način ona ostvariti i odvijati, ovisi o školskom ozračju, ali i o individualnim osobinama učitelja i roditelja. U današnjem svijetu jako je važno imati dobru poveznicu i uspješnu suradnju ,te dobar odnos između škole i obitelji. Važan partnerski odnos između škole i obitelji su od velike važnosti i značaja za djetetov uspjeh u školi. Prikazat ću istraživanje koje je napravljeno o sličnostima i razlikama u suradnji roditelja i škole u urbanimi ruralnim sredinama (Hornby i Witte, 2010.). Navode se prednosti seoskih škola gdje su škola i zajednica su više povezane nego u gradskim sredinama, a stanovnici ruralnih zajednica osjećaju veću pripadnost i ukljućenost u zajednicu. U takvim sredinama roditeljsko sudjelovanje je veće nego u gradu u svim aspektima dječjeg života.
Smatram da je temelj zdravog sustava odgoja i obrazovanja uključivanje roditelja. Škola koja je usmjerena na dijete vidi roditelje kao svoje najvažnije partnere jer su oni ti koji najbolje poznaju svoje dijete. Učitelji, dakle, trebaju uvažavati roditelje, kao što roditelji trebaju uvažavati njih. Njihove su uloge u odgoju i obrazovanju djeteta različite, ali komplementarne. Uzajamno poštovanje, dijeljenje informacija, osjećaja i vještina, dogovaranje i zajedničko odlučivanje, nužno je kako bi se ispunila odgovornost za uspjeh djeteta. Treba imati na umu da je za postizanje navedenog potrebno vrijeme i trud uključenih. Međutim, kada se u obzir uzmu brojne prednosti koje dobra suradnja ima za obje strane, ali – još važnije – za samo dijete, to je mala cijena koju treba platiti.

Paula Eleta

22.06.2015. u 00:19 • 18 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  lipanj, 2015  
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Lipanj 2015 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi